Педагог – організатор пропонує. Поради класним керівникам.
ЯК ВИЗНАЧИТИ ЛІДЕРА У КЛАСІ
У кожному класі є учні, які користуються популярністю. Вони дуже активні та можуть впливати на поведінку колективу. В першу чергу, треба знати учнів, які завжди знаходяться в центрі уваги, яких зазвичай однокласники намагаються наслідувати. Учні-лідери вміють справити таке враження на оточуючих, яке їм потрібно. Здатні повести за собою. Діти хочуть бути серед тих, з ким такий учень товаришує.
Зазвичай лідеру властивий високий рівень емоційного інтелекту, що дозволяє йти до мети і добувати перемогу. Такі учні завжди знаходять спільну мову з однолітками.
Ми не повинні забувати, що вплив лідера в класі не завжди є позитивним. Він може порушувати дисципліну та підбурювати інших зривати уроки. І керується ця дитина такими самими мотивами, що і позитивний лідер. Тому треба розкривати правильні шляхи самореалізації. Щоб допомогти, потрібно деякий час спостерігати за учнем. Знати, хто та чому підтримує ініціативи лідера. Усунути негатив. Запросити психолога, поспілкуватися з батьками. Треба налагодити стосунки з учнем-лідером, щоб він бачив у вас друга.
Може статися так, що в класі не один лідер. Вони можуть між собою конфліктувати. Тому потрібно приділяти увагу кожному учню-лідеру. Краще доручити спільну справу, де кожний виявить свої здібності.
Наше завдання – допомогти дітям з лідерськими здібностями навчитися їх ефективно застосовувати. Діти, які сьогодні навчаються в школі, стануть завтра дорослими. А допомогти їм стати успішними потрібно вже сьогодні.