Педагог-організатор розмірковує…
Перспективи дитини-лідера: блискуча кар’єра чи розчарування
Серед усіх категорій дітей особливо привабливий лідер. Не завжди ті, кому стати лідером було дано природою стають ними, відбувається це тому, що дорослі невміло керують такими здібностями.
Лідерство – це не тільки бути завжди попереду, краще за всіх, а й уміння ладити з людьми . Тому варто відрізняти справжніх лідерів від уявних. Лідерські якості у дитини є приводом приділити йому більше уваги в плані соціальної адаптації. Наш учень повинен засвоїти: влитися в колектив на сумнівному авторитеті “він краще за всіх” не вдасться. Захвалювати не можна. Тим більше що у дітей і дорослих поняття “кращий” не однакові.
Часто шкільним лідерам пророкують успішну кар’єру. Але ці пророцтва збуваються не завжди. Причина – відсутність альтернативи . Якщо людина звикається з думкою, що все складається як задумане, вона не буде готова до прийняття іншого сценарію. Діти повинні усвідомлювати: не завжди лідерські якості необхідні для просування по службових сходах. Але ці якості допомагають людині не загубитися в натовпі і зробити життя більш значущим.
Треба пам’ятати: усвідомлення переваги над ровесниками може мати і негативні наслідки, якщо неправильно розвинути лідерські якості. Лідер – це натхнення, ініціатор, спрямовуюча сила. Помилково обраний напрям – загроза суспільству. Саме це необхідно виключити , розвиваючи лідерські якості. Треба привчати прислухатися до думок оточуючих, не заохочувати протиправні ініціативи, навчити миритися з невдачами, якщо програєш.
Треба робити акцент на використання “світлих” методів виховання лідера. І не забувати: якщо ви помітили лідерські якості у дитині, треба радіти цьому і направляти в правильне русло. Найщасливіші ті учні, хто адаптувався в суспільстві, без ексцесів і домігся того, чого хотів, і залишився вдячним всім за можливість самостійно будувати своє життя.