Всеукраїнський проект «Здорове харчування» від компанії Nestle

В нашій школі вихованню у дітей здорового способу життя приділяється велика увага. З 2016р. школа успішно провадить програму «Абетка харчування» на уроках «Основи здоров’я» та в позаурочний час для учнів початкової школи.

Створення програми «Абетка харчування» та тиражування комплектів ініціювала та фінансувала компанія Nestlé в Україні. Компанія Nestlé в Україні сповідує принципи соціальної відповідальності перед суспільством і послідовно впроваджує унікальну навчальну програму «Абетка харчування», що була спеціально розроблена у 2009-10 роках для початкової школи. Подібні освітні програми діють у 60 країнах світу, в рамках Nestlé Healthy Kids Global Programme, і радує той факт, що й маленькі українці мають змогу навчатися основам правильного харчування.

Залучати дитину до здорового способу життя потрібно якомога раніше. Велику частину у вирішенні цих питань покладено на школу. Програма «Абетка харчування» цікава новітньою формою подачі матеріалу, вона значно спрощує роботу вчителям, а головне залучає батьків до спільного вивчення питання харчування їх дітей. Мета програми  навчити наших дітей принципам раціонального харчування і, головне, прищепити звичку та навики наслідувати їх. Саме такі завдання ставить перед собою і пропонує їх вирішення програма «Абетка харчування».

Навчально-методичний комплект «Абетки харчування» складається з методичних рекомендацій для вчителя, з яскравих робочих зошитів для дітей (для 1-4 класу).
Учні з задоволенням виконують запропоновані завдання разом з героями програми Смачнулею та Питайликом, вирішуючи життєві питання щодо здорового харчування: раціону, режиму, поживної цінності їжі, народних традицій харчування, особливостей харчування у різні пори року тощо.

3 впровадженням в шкільне життя програми «Абетка харчування» діти стали відповідальніше ставитися до харчування.

Здоров’я – це найцінніший скарб, який ми маємо від природи. Тож, сподіваємося, «Абетка харчування» допоможе тому, що кожне наступне покоління українців буде мудрішим і здоровішим.

10 порад для здорового харчування дітей від Nestlé

Це не завжди легко — заохотити дітей їсти здорову їжу. Ось 10 порад, як допомогти дітям розвити здорові звички ще змалечку.

1. Снідайте!

Усвідомте важливість і необхідність сніданку, навіть якщо це просто банан і склянка молока. Це своєрідний старт для пробудження організму, тонус для всього тіла й заряд енергії на весь день!

Якщо вам вдасться прищепити дитині звичку до здорових сніданків, вона буде їх дотримуватися і в дорослому віці.

2. Обирайте здорові закуски!

Надто легко дістати чіпси або печиво, коли вам або вашій дитині кортить щось погризти. Проте такі закуски, як правило, містять мало поживних речовин та забагато калорій.

Натомість спробуйте привчитися зберігати на кухні здоровіші закуски, такі як фрукти, несолоний попкорн і горіхи, натуральний йогурт без наповнювачів тощо.

3. Пийте воду!

Надайте перевагу воді як основному напою протягом дня, а соки та солодкі напої вживайте в окремих випадках.

Так, сік містить поживні речовини й надає концентрований заряд енергії для зростаючого організму, але не він задовольняє потребу у воді. Саме тому, коли діти відчувають спрагу, вони повинні спочатку пити воду, а не підсолоджені напої.

4. Вирощуйте овочі та зелень

Вирощування овочів і зелені на власному городі або навіть на підвіконні дуже корисне. І не тільки тому, що таким чином ви отримуєте найсвіжіші й здоровіші продукти, але й тому, що це чудова нагода показати дитині, якою повинна бути здорова їжа і як її виростити.

Навіть якщо це буде трохи моркви чи броколі, ви отримаєте насолоду від їжі набагато більше, адже ви разом із дитиною її виростили й зібрали. Якщо у вас немає власного саду або городу, міні-городик у ящику на підвіконні або балконі теж буде ефективним.

5. Їжте разом!

Звичайно, дуже заманливо повечеряти перед телевізором або перехопити щось на ходу. Проте це некорисно і не сприяє формуванню здорової атмосфери в родині.

Натомість дуже добре формувати звичку вечеряти всією родиною за столом, бажано в той самий час. Це дозволить знизити кількість перекусів і гармонізувати стосунки в родині, а ще виховати у дітей цінні соціальні звички.

6. Веселіться на кухні.

Як не дивно, але дітлахи стають завзятими їдунами, коли знають, як готується їжа. Отже, ви можете пропонувати малюкам вдягти фартух і самотужки виконати нескладні завдання на кухні, які допоможуть вам у приготуванні страви. Це неодмінно має бути весело, щоб дитина захопилася процесом. Згодом, у підлітковому віці, можна доручити дитині раз на тиждень самостійно приготувати вечерю для всієї родини.

У тому разі, якщо дитина на кухні вважається вам катастрофою, то запишіть спочатку малюка на кулінарні майстер-класи під час канікул або у вихідні. Найчастіше такі заняття організують при багатьох кафе, де під керівництвом професіоналів група дітей навчається в комфортному середовищі, весело й натхненно.

7. Їжте повільно.

Повільне харчування дуже сприяє контрою над вагою тіла в будь-якому віці. Це чудовий спосіб показати дітям, що прийняття їжі повинно закінчитися з усвідомленням, що шлунок наповнений, а мозок задоволений.

Настільки, наскільки ми любимо наших дітей, нам потрібно привчити їх жувати повільно й приділяти на їжу не менше 20 хвилин, які потрібні, щоб прожувати їжу належним чином.

8. Будьте творчими!

Усі яскраві кольори овочів і фруктів є природніми, тому мають здоровий вплив на організм. У той же час, різні кольори по-різному впливають на організм, тому добре мати різноманітний здоровий раціон.

Пропонуйте дітям різнобарвний сніданок або закуски із різних фруктів, овочів і ягід. Їх можна подрібнити й викласти цікавим чином, і водночас приготування та їжа будуть веселими та захоплюючими.

9. Вчиться зупинятися.

Хоча діти народжуються із природньою особливістю припиняти їсти, коли їм треба, батьки не завжди можуть зрозуміти, чи достатньо здорової їжі спожили діти. Привчіть дітей дослухатися до власних відчуттів, чи дійсно їх шлуночки наповнені?

Запитайте дітей, як вони будуть почуватися, якщо з’їдять занадто печива? Чи не буде їм погано? Такі питання змусять усвідомлювати наслідки власних рішень і харчових звичок.

10. Не здавайтеся!

Згідно з нашими дослідженнями, малюкам потрібно спробувати щось щонайменше 7-10разів, перш ніж це їм сподобається. Тому не бійтеся знайомити дітей із новими або навіть екзотичними смаками.

Гарною тактикою буде надати дітям широке розмаїття продуктів, а також розтлумачити, що дегустація нових смаків є ознакою того, що вони ростуть. Також можна узяти дітей в магазин і надати їм змогу самим обирати смаки і вже вдома куштувати за власним вибором щось нове.

УКРАЇНА

 КОНОТОПСЬКА МІСЬКА РАДА СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
КОНОТОПСЬКА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ШКОЛА І – ІІІ СТУПЕНІВ №3

41600, місто Конотоп,   вул. Клубна, 150   тел.  3-16-68          e-mail:  www.school3konotop@ukr.net

НАКАЗ

01.11.2016                                                                                                   №273

Про хід виконання проекту

«Європейська мережа Шкіл

сприяння здоров’ю»

у школі

На виконання наказів Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації від 23.06.2016 № 372-ОД «Про активізацію діяльності навчальних закладів у міжнародному проекті «Європейська мережа шкіл сприяння здоров’ю», від 27.09.2016 № 494-ОД «Про заходи з розвитку проекту «Європейська мережа шкіл сприяння здоров’ю» в Сумській області на 2016-2020 роки», наказу відділу освіти від 31.08.2016 №384-од «Про активізацію діяльності навчальних закладів у міжнародному проекті «Європейська мережа Шкіл сприяння здоров’ю»,  викладання навчального предмета «Основи здоров’я» і факультативного курсу «Захисти себе від ВІЛ»,  наказу відділу освіти від 12.10.2016 №493-од «Про хід виконання проекту «Європейська мережа Шкіл сприяння здоров’ю» у навчальних закладах міста»,  з метою створення ефективної системи здоров’яспрямованої діяльності в навчальних закладах міста, подальшого розширення діяльності закладів освіти в межах міжнародного проекту ВООЗ «Європейська мережа шкіл сприяння здоров’ю»

НАКАЗУЮ:

  1. Продовжити упроваджений у школі з 01.09.2016 факультативний курс «Захисти себе від ВІЛ» для учнів 9-11 класів, де є спеціально підготовлений педагог-тренер та отримано від Європейського Союзу для його викладання навчально-методичні комплекти для вчителів та учнів (у 2013 році).
  2. Надточий Р.А., учителю біології, подавати звіт про результати впровадження факультативного курсу «Захисти себе від ВІЛ» до міського методичного кабінету щороку до 20 квітня та 20 вересня.
  3. З 01.11.2016 учителям початкової школи залучитися до Всеукраїнського проекту «Здорове харчування» від компанії Nestle.
  4. Юрченко О.М., заступнику директора з навчально-виховної роботи, продовжити роботу по формуванню в учителів школи готовності до реалізації самозбережувальних технологій у професійній діяльності.
  5. Контроль за виконання даного наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Юрченко О.М.

Директор школи                                                         І.М. Карпенко

З наказом ознайомлені:                                                       О.М. Юрченко

Міська Програма
розвитку мережі  Шкіл сприяння здоров’ю

  1. Актуальність

Турбота про здоров`я дітей є єдиним з основних показників ставлення держави до проблем підростаючого покоління.

Але упродовж останніх років в Україні зберігається тенденція до погіршення стану здоров`я дітей, зумовлене  негативними факторами соціально-економічного, екологічного та психоемоційного характеру. Вплив постійно діючих факторів ризику, в тому числі стресові перевантаження, призводять до порушення механізму саморегуляції фізіологічних функцій і сприяє розвитку у дітей різних захворювань.

З метою виховання у підростаючого покоління почуття особистої та громадської відповідальності за прийняття рішень та їх наслідки; формування морально-етичних шкал цінностей, навичок здорового способу життя, надання достовірної інформації про шкідливий вплив на організм людини надмірного вживання алкоголю, тютюну, психотропних, наркотичних речовин; розвитку почуття власної гідності, незалежності, здатності протистояти негативному тиску, правильної організації праці і відпочинку була створена дана програма.

У Законі України “Про загальну середню освіту” наголошується на тому, що загальноосвітній навчальний заклад повинен забезпечувати безпечні та нешкідливі умови навчання, режим роботи , умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я, формувати гігієнічні навички та засади здорового способу життя учнів.

  1. Мета та завдання реалізації програми

Метою Програми є формування і розвиток у всіх суб’єктів освітнього процесу культури здоров’я як цілісної категорії та створення в закладах освіти умов, що її формують, створення ефективної системи здоров’яспрямованої діяльності в навчальних закладах міста, подальшого розширення діяльності закладів освіти в межах міжнародного проекту ВООЗ «Європейська мережа шкіл сприяння здоров’ю»
Успішній реалізації мети Програми сприятиме виконання системи завдань:

– координація діяльності шкіл та органів державної влади та місцевого самоврядування, органів управління освітою, медичних установ, засобів масової інформації, центрів практичної психології та соціальної роботи, громадських організацій та сім’ї щодо зміцнення здоров’я підростаючого покоління;

– проведення профілактичної, оздоровчої та еколого-валеологічної освітньої діяльності;

– організація методичного й інформаційного супроводу діяльності школи сприяння здоров’ю;

– організація системної діяльності щодо підготовки та підвищення кваліфікації учасників реалізації Програми;

– підготовка та проведення соціально-психологічного моніторингу, що сприятиме своєчасній оцінці ефективності реалізації здоров’язміцнюючих програм;

Реалізація Програми здійснюється на рівні навчального закладу. Загальна система завдань на рівні навчального закладу:

  1. Розробити програму трансформації навчального закладу у школу сприяння здоров’ю.
    2. Створити сприятливі умови для збереження та зміцнення фізичного, психічного, соціального та духовного розвитку всіх суб’єктів освітнього процесу.
  2. Створити такий уклад шкільного життя, який сприяє створенню позитивної психологічної атмосфери.
  3. Сприяти проведенню органами охорони здоров’я медичного обстеження дітей з метою ранньої діагностики захворювань, стану здоров’я учнів.
  4. Створити інформаційну базу даних про змістове та технологічне забезпечення формування культури здоров’я, регіональний, вітчизняний та зарубіжний досвід; результати моніторингових досліджень.
  5. Фінансове забезпечення.

Програма передбачає використання бюджетних коштів у межах фінансування інваріативної та варіативної складової навчального плану та додаткового залучення позабюджетних коштів для організації позаурочної діяльності.

 

  1. Термін реалізації проекту: 2016-2020 роки

 

  1. Очікувані результати

– Створення комфортних умов перебування дитини у навчальному закладі, раціональна організація навчальної діяльності, її цілісна перебудова відповідно до медичних, санітарно-гігієнічних норм, що забезпечить збереження й укріплення здоров’я учасників навчально-виховного процесу.

– Перетворення навчально-виховного процесу у спільну діяльність усіх його учасників і громадськості, спрямовану на досягнення стану повного фізичного, духовного та соціального благополуччя особистості.

– Підготовка дітей до шкільного життя, формування адекватних механізмів фізіологічної, психологічної, соціальної адаптації до оточуючого середовища, готовність до самостійного здорового способу життя.

– Об’єднання зусиль педагогічного колективу, медичних працівників, батьків для реалізації права дітей на збереження та зміцнення фізичного здоров’я як найвищої соціальної цінності та права громадян на безпечні й нешкідливі умови праці та навчання.

– Оптимальний рівень сформованості в дітей, учнів та вчителів позитивної мотивації на здоровий спосіб життя.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.